Η Αρετή της Δικαιοσύνης


«... Aντίθετα από την -λόγω Χριστιανισμού- κρατούσα σήμερα αντίληψη, η πρώτη εφαρμογή της «Δικαιοσύνης» στις διανθρώπινες σχέσεις είναι το να αντιμετωπίζεται ο καθένας σύμφωνα με αυτό που είναι και όχι οριζοντίως «ίσα».

Άλλο η ισοτιμία και ισονομία, που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι άνθρωποι, ή ορθότερα όλες οι μορφές ζωής, και άλλο η ισότης (άλλωστε, η ιακωβινική «egalite» μεταφράζεται έγκυρα από τον Ρήγα ως «ισοτιμία» και όχι ως «ισότης» όπως νοηματικά διεστράφη αργότερα λόγω συγκεκριμένων αιτίων και σκοπιμοτήτων).

Το δένδρο τρέφεται με στοιχεία του εδάφους και νερό, το θηλαστικό με φαγητό – δεν γίνεται να επιβιώσουν και τα δύο με μια κοινή τροφή. «Δικαιοσύνη» δεν είναι να συμπεριφερόμαστε ίδια σε όλους τους ανθρώπους, λ.χ. να αντιμετωπίζουμε ίδια τον ενάρετο με τον φαύλο ή τον επιφανή με τον ασήμαντο. «Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων», υπογραμμίζει ο Αριστοτέλης. Εν ολίγοις, καθοριστικός κανόνας για την κυριαρχία της «Δικαιοσύνης» στις διανθρώπινες σχέσεις είναι ο ακόλουθος: «όταν όλα αξίζουν όλα, τότε τίποτε δεν αξίζει τίποτε».

Βλάσης Γ. Ρασσιάς, Η Αρετή της Δικαιοσύνης

1 σχόλιο:

  1. Φίλε μου πρόσθεσα το συγκεκριμένο ιστόλογιο σου στη ροή του

    Όλα τα blogs που ασχολούνται με τα πατρώα εθνικά θέματα και μόνο
    http://ethnika-patroa.blogspot.gr/

    αν για κάποιο λόγο διαφωνείς γράψε μου εδώ σχόλιο να το αφαιρέσω , ευχαριστώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή